Thursday 10 August 2017

REVIEW | THE DOLL 2

Assalamualaikum dan hai semuaa...

Hari tu,  aku dan kawan2 aku bereunion.
Tak tahu nak buat apa so decide nak tengok movie. Duk pikiaq nak tengok movie apa last-last kawan aku kata jom tengok cite hantu lame tak tengok.  Hahaha. So pilih la The Doll 2 sebab Anabelle tak keluar lagi masa tu  Mula2 ingatkan The Doll 2 ni citer omputih rupenye indonesia. Lambat masuk sebab solat dulu masuk-masuk eh pehal citer indonesia pulak ni?  Salah hall ke? Takkan salah pulak masuk laa jugak
So dah duduk tuu rupenye dah start cite The Doll 2 dah habes iklan dah huhu anak die dah mati.  Kalau korang tak tau sinopsis The Doll 2 meh aku tempek dulu sinopsisnye ye.

SINOPSIS THE DOLL 2 :


Maira dan Aldo hidup berbahagia dengan Kayla, anak mereka yang masih kecil dan juga Yani, pembantu mereka. Sebuah kecelakaan tragis merenggut nyawa Kayla dan membuat kebahagian mereka hilang.

Tetapi 6 bulan kemudian, tepat di hari ulang tahun Kayla berikutnya, Maira mulai merasakan bahwa ia tidak sendirian. Maira merasa bahwa Kayla masih belum benar-benar pergi.

Atas saran Elsa, sahabatnya, Maira mencoba untuk berkomunikasi kepada Kayla dengan mengunakan medium boneka Sabrina, boneka kesayangan Kayla. Sejak itu Maira mulai merasa terganggu dan meyakini bahwa Kayla yang mengganggunya. Aldo tidak percaya padanya. Tapi Maira yakin Kayla sekarang berada dalam boneka Sabrina dan ia ingin menyampaikan sesuatu kepada Maira.

Pelakon : 

1) Herjunot Ali sebagai Aldo 
2) Luna Maya sebagai Maira
3) Ira Ilva Sari sebagai Yani 
4) Maria Sabta sebagai Elsa
etc...

Sebenarnya aku tak kenal pun pelakon-pelakon The Doll 2 kecuali Luna Maya. Hahaha. Okay jugak la filem ni sebab menjadi scene die macam omputih jugak. Ade ritual panggil roh yang dah mati pastu brutal gile scene brutal ni memang menjadi i tell you. Tapi yang herannye dah cucuk ngan pisau banyak kali still tak mati wehh. Ade sorang tu mate die dah tercabut tapi boleh jalan lagi gile kentang.Tulang belakang patah pun hidup lagi wehh. Hahaha. Kalau korang yang jenis tak boleh tengok citer brutal-brutal macam ni disarankan tak payah tengok lah ye. Takut sakit jantung lak kan. Macam aku ni. Aku suka citer hantu tapi aku tak suka scene brutal yang sembelih cucuk orang ngan pisau semua tu. I cannot la. Seriauu rasa even jobcsope aku nanti involved darah-darah semua. 

Aku bagi spoil la sikit cite The Doll 2 ni selebihnya korang tengok sendiri okay. Aldo suaminya Maira sebenarnya sayang giler dekat Maira tapi Maira ni jenis depressed tak dapat anak lagi even dah bertahun kahwin. Bile dah dapat Kayla, Kayla pulak mati. Lagi lah depressed tambah-tambah anak sorang tu je. So Aldo ni terabai la. Kurang kasih-sayang dari Maira since die tak dapat anak lagi. Aldo decided bawak Maira pergi psychiatrist. Psychiatrist tu cakap Maira depressed je dan khayalan die je nampak plus dengar suara Kayla tu. Dia sarankan Aldo spend banyak masa dengan Maira bawak pergi bercuti semua tapi still Maira nampak lagi Kayla even bercuti jauh dari rumah. Sebenarnya Kayla try nak communicate dengan Maira melalui anak patung nama Sabrina tu. Tapi aku heran la macam mana lah seorang mak sanggup bagi anak patung yang hodoh macam Sabrina tu dekat anak die? Takda anak patung comel sikit ke nak bagi kat anak pun?💭 End up Aldo curang dengan bibik sendiri. Sampai sini je okay spoilernye. Haha

Overall, aku bagi filem The Doll 2 ni 4 bintang out of 5. Kalau korang tak tengok lagi, boleh pergi pawagam yang terdekat. Make sure umur korang dah lepas 18 tahun laa sebab cite ni rate die p18. Kitorang pun haritu orang kaunter tu duk tanya dah cukup umur ke nak tengok citer ni? Haha. Ape? Ingat kitorang budak sekolah lagi ke?😕

Okaylah, tu je Review The Doll 2. Till next time aku review lagi filem yang aku tengok. XOXOXO
Hodoh kan anak patung ni? Jangan biar die menghantui korang sudahh. Hahaha

No comments:

Post a Comment